Opolski Oddział Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki
serdecznie zaprasza
nauczycieli matematyki i kształcenia zintegrowanego
na XXIV Wojewódzkie Warsztaty SNM pod hasłem „Matematyczny ro(c)k”
Termin: 21 września 2019r., godz.900-1400
Miejsce: Publiczne Liceum Ogólnokształcące nr IX w Opolu, ul. Oleska 68
Zapraszamy na warsztaty, wykłady prowadzone przez czynnych nauczycieli matematyki i edukacji wczesnoszkolnej oraz wykładowców akademickich. W ramach spotkania zaprezentują się również wydawnictwa edukacyjne.
Rejestracja
- zamknęliśmy rejestrację przez Internet. Jednakże chętnych, którzy nie zgłosili się tą drogą, także zapraszamy w sobotę na zajęcia.
- w dniu warsztatów do godz. 9:00
Opłaty – przeznaczone na pokrycie kosztów organizacji (materiały warsztatowe, poczęstunek)
- 25 zł – w przypadku płatności przelewem na konto (prosimy o przedstawienie w dniu warsztatów potwierdzenia wpłaty)
Dane do wpłaty na numer rachunku bankowego Oddziału Opolskiego SNM: Stowarzyszenie Nauczycieli Matematyki, ul. Legionów 25, 43-300 Bielsko-Biała
Numer konta bankowego: 45 1560 1023 2102 0044 3591 0006
tytułem: XXIV Warsztaty SNM Opole nazwisko i imię uczestnika
- 30 zł – wpłata gotówkowa w dniu warsztatów.
Studentom i członkom SNM (z opłaconą składką za rok 2018) przysługuje zniżka 15 zł.
Zaświadczenia
Każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie o aktywnym udziale w warsztatach.
Program ramowy spotkania:
800-855 | Rejestracja | |
900-925 | Inauguracja i mini wykład | Sala 17 |
930-1045 | I sesja warsztatowa | po niej przerwa ”kawowo-herbaciana” |
1110-1225 | II sesja warsztatowa | |
1235-1335 | III sesja warsztatowa | |
1345 | Zakończenie
Konkurs dla wytrwałych
|
Sala 17 |
Wykład inauguracyjny wygłosi dr Julian Kuklewski pt: „100 lat Polskiego Towarzystwa Matematycznego”.
Propozycje zajęć warsztatowych (wersja robocza, aktualizowana):
- Zdzisława Szkotak– “Tabliczka mnożenia na wesoło i na poważnie”, poziom NW+SP
- Joanna Świercz – “Matematyczne karty Grabowskiego, czyli zabawy usprawniające szybkość wykonywania działań matematycznych” – poziom NW+SP
- Jolanta Kopij -”Matematyka na nakrętkach” – poziom: – NW+SP
Opis: Na zajęciach zaprezentuję ( a Państwo to przetestujecie) kilka pomysłów jak wykorzystać plastikowe nakrętki jako pomoce dydaktyczne, które pomogą uatrakcyjnić lekcję, zajęcia wyrównawcze bądź rewalidacyjne. Spróbujemy także wyczarować piękny kwiat z papieru (oczywiście przy pomocy kleju i nożyczek). - Agata Knysz – “Matematyka kluczem do kompetencji kluczowych” poziom: SP
Opis:Kompetencje kluczowe są potrzebne przez całe życie. Na warsztatach przypomnę jakie są kompetencje kluczowe i jak można je ćwiczyć na lekcjach matematyki poprzez gry i zadania. - Ewelina Jantos – “K-dron opatentowana nieskończoność” – poziom: SP
Opis: Zapraszam na spotkanie z ciekawą bryłą. To sztuka czy matematyka? K-dron jako nietypowy kształt stał się wizytówką Polski. - Ewa Jarawka – “Geometria przez zginanie” – poziom: SP(7 i 8)+PG+PP
- Waldemar Górski – “Zadania matematyczne, przy których pomyślałem: To chcę zadać uczniom” – poziom: SP(7 i 8)+PG+PP
- Ryszard Pagacz – „50 lat olimpiady matematycznej” poziom: PG+PP
- Ilona Hajduk, Piotr Pawlikowski, (PAZDRO)– “O nauczaniu (nie tylko) argumentowania i dowodzenia”, poziom: PG+PP
- Jolanta Kopij -”Zrób to sam – matematyka w rękodziele” – poziom: – WP
- Joanna Stasch – “Matematyczne wyszywanki jeszcze raz? Dlaczego nie?” poziomy WP
- Dorota Szarek – “Mózg mnie okłamuje. Złudzenia myślowe na lekcjach matematyki.” GWO poziom SP
Opis: Zajęcia pomocne dla dociekliwych i empatycznych nauczycieli, którzy chcą dotrzeć do przyczyn nieporozumień matematycznych uczniów i spojrzeć na nie z perspektywy najnowszych odkryć psychologii, dydaktyki i praktyki szkolnej. Ostatnie badania z zakresu neurobiologii pokazują, że nauka to proces przystosowania nowej wiedzy do utrwalonych już schematów. To sprawia, że schematy te nieustannie zniekształcamy – muszą „pasować” nie tylko do poprzedniego stanu, ale przyswajanych na nowo treści. Błędy i nieporozumienia powstają właśnie z procesie owego zniekształcania i są naturalnym skutkiem rozwoju dzieci. Błędne przekonania są inteligentnymi konstrukcjami opartymi na poprawnej, niekompletnej lub (ale nie wyłącznie) błędnej poprzedniej wiedzy. Szkolenie zainspiruje nauczycieli do uwzględnienia w pracy z uczniami problemu błędnych przekonań. Będziemy uczyli się je rozpoznawać, szukać możliwości ich wyeliminowania bądź zapobiegania ich powszechnemu występowaniu.
Objaśnienia skrótów:
NW – klasy 1-3 szkoły podstawowej
SP – klasy 4-8 szkoły podstawowej
PG – szkoły ponadgimnazjalne
PP – szkoły ponadpodstawowe
WP – wszystkie poziomy