XXIV Wojewódzkie Warsztaty SNM

Opolski Oddział Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki

serdecznie zaprasza

nauczycieli matematyki i kształcenia zintegrowanego

na XXIV Wojewódzkie Warsztaty SNM pod hasłem „Matematyczny ro(c)k”

Termin: 21 września 2019r.,  godz.900-1400

Miejsce: Publiczne Liceum Ogólnokształcące nr IX w Opolu, ul. Oleska 68

Zapraszamy na warsztaty, wykłady prowadzone przez czynnych nauczycieli matematyki i edukacji wczesnoszkolnej oraz wykładowców akademickich. W ramach spotkania zaprezentują się również wydawnictwa edukacyjne.

Rejestracja

  • zamknęliśmy rejestrację przez Internet. Jednakże chętnych, którzy nie zgłosili się tą drogą, także zapraszamy w sobotę na zajęcia.
  • w dniu warsztatów do godz. 9:00

Opłaty – przeznaczone na pokrycie kosztów organizacji (materiały warsztatowe, poczęstunek)

  • 25 zł – w przypadku płatności przelewem na konto (prosimy o przedstawienie w dniu warsztatów potwierdzenia wpłaty)

Dane do wpłaty na numer rachunku bankowego Oddziału Opolskiego SNM: Stowarzyszenie Nauczycieli Matematyki, ul. Legionów 25, 43-300 Bielsko-Biała
Numer konta bankowego: 45 1560 1023 2102 0044 3591 0006
tytułem: XXIV Warsztaty SNM Opole nazwisko i imię uczestnika

  • 30 zł – wpłata gotówkowa w dniu warsztatów.

Studentom i członkom SNM (z opłaconą składką za rok 2018) przysługuje zniżka 15 zł.

Zaświadczenia

Każdy uczestnik otrzyma zaświadczenie o aktywnym udziale w warsztatach.

 

Program ramowy spotkania:

800-855 Rejestracja
900-925 Inauguracja i mini wykład Sala 17
930-1045 I sesja warsztatowa po niej przerwa
”kawowo-herbaciana”
1110-1225 II sesja warsztatowa
1235-1335 III sesja warsztatowa
1345 Zakończenie

Konkurs dla wytrwałych

 

Sala 17

 

 

Wykład inauguracyjny wygłosi dr Julian Kuklewski pt: „100 lat Polskiego Towarzystwa Matematycznego”.

 

Propozycje zajęć warsztatowych (wersja robocza, aktualizowana):

  1. Zdzisława Szkotak– “Tabliczka mnożenia na wesoło i na poważnie”, poziom NW+SP
  2. Joanna Świercz – “Matematyczne karty Grabowskiego, czyli zabawy usprawniające szybkość wykonywania działań matematycznych” – poziom NW+SP
  3. Jolanta Kopij -”Matematyka na nakrętkach” – poziom: – NW+SP
    Opis: Na zajęciach zaprezentuję ( a Państwo to przetestujecie)  kilka pomysłów jak  wykorzystać plastikowe nakrętki jako pomoce dydaktyczne, które pomogą uatrakcyjnić lekcję, zajęcia wyrównawcze bądź rewalidacyjne. Spróbujemy także wyczarować piękny kwiat z papieru (oczywiście przy pomocy kleju i nożyczek). 
  4. Agata Knysz – “Matematyka kluczem do kompetencji kluczowych” poziom: SP
    Opis:Kompetencje kluczowe są potrzebne przez całe życie. Na warsztatach przypomnę jakie są kompetencje kluczowe i jak można je ćwiczyć na lekcjach matematyki poprzez gry i zadania.
  5. Ewelina Jantos – “K-dron opatentowana nieskończoność” – poziom: SP
    Opis: Zapraszam na spotkanie z ciekawą bryłą. To sztuka czy matematyka? K-dron jako nietypowy kształt stał się wizytówką Polski.
  6. Ewa Jarawka – “Geometria przez zginanie” – poziom: SP(7 i 8)+PG+PP
  7. Waldemar Górski – “Zadania matematyczne, przy których pomyślałem: To chcę zadać uczniom”   – poziom: SP(7 i 8)+PG+PP
  8. Ryszard Pagacz – „50 lat olimpiady matematycznej” poziom: PG+PP
  9. Ilona Hajduk, Piotr Pawlikowski, (PAZDRO)– “O nauczaniu (nie tylko) argumentowania i dowodzenia”, poziom: PG+PP
  10. Jolanta Kopij -”Zrób to sam – matematyka w rękodziele” – poziom: – WP
  11. Joanna  Stasch – “Matematyczne wyszywanki jeszcze raz? Dlaczego nie?”  poziomy WP
  12. Dorota Szarek – “Mózg mnie okłamuje. Złudzenia myślowe na lekcjach matematyki.” GWO poziom SP
    Opis: Zajęcia pomocne dla dociekliwych i empatycznych nauczycieli, którzy chcą dotrzeć do przyczyn nieporozumień matematycznych uczniów i spojrzeć na nie z perspektywy najnowszych odkryć psychologii, dydaktyki i praktyki szkolnej. Ostatnie badania z zakresu neurobiologii pokazują, że nauka to proces przystosowania nowej wiedzy do utrwalonych już schematów. To sprawia, że schematy te nieustannie zniekształcamy – muszą „pasować” nie tylko do poprzedniego stanu, ale przyswajanych na nowo treści. Błędy i nieporozumienia powstają właśnie z procesie owego zniekształcania i są naturalnym skutkiem rozwoju dzieci. Błędne przekonania są inteligentnymi konstrukcjami opartymi na poprawnej, niekompletnej lub (ale nie wyłącznie) błędnej poprzedniej wiedzy. Szkolenie zainspiruje nauczycieli do uwzględnienia w pracy z uczniami problemu błędnych przekonań. Będziemy uczyli się je rozpoznawać, szukać możliwości ich wyeliminowania bądź zapobiegania ich powszechnemu występowaniu.

 

 

Objaśnienia skrótów:

NW – klasy 1-3 szkoły podstawowej

SP – klasy 4-8 szkoły podstawowej

PG – szkoły ponadgimnazjalne

PP – szkoły ponadpodstawowe

WP – wszystkie poziomy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *