X Warsztaty Matematyczne
odbyły się w sobotę 26 listopada 2005r.
w II Liceum Ogólnokształcącym w Opolu, ul. Pułaskiego 3
w godzinach 900-1445.
Hit warsztatów: Piosenka o Opolskim SNM-ie
Na melodię: Zemdlała babcia Słowa : Aniela Michna
wyk.: Tomasz Szwed, Dorota Deć, Aniela Michna (ZSZ “Zamek” Krapkowice)
I
Nasze Opole nad Odrą się piętrzy
Piękne uliczki, kawiarnie aż szok
Uniwersytet i Politechnika
Ale w nieskończoność matematyka
REFREN
Powiedzcie jak nie kochać SNM-u
Tych mądrości, dokładności
Jak byś nie liczył przeliczysz się
Planimetria, stereometria , izometria to geometria
Wciąż owe piękno dotyka cię.
II
Tu często pędzą na zjazdy belfrowie
Co mają dużo mądrości w swej głowie
Pomaga im w tym tzw. SNM
Super wspaniały, po którym wszystko wiem
III
Semper in altum przyświeca nam wszystkim
Bo my jesteśmy najlepsi i z błyskiem
Kochamy matmę najlepiej na świecie
I jeszcze zarażamy każde dziecię.
Ramowy program:
od 820 | rejestracja uczestników | |
900-945 | Sesja konkursowa z atrakcyjnymi nagrodami | |
1000-1115 | I sesja warsztatów | |
1115-1200 | spotkanie jubileuszowe + kawa + rozwiązanie konkursów + niespodzianka | (w świetlicy) |
1200-1315 | II sesja warsztatów | |
1325-1430 | III sesja warsztatów |
Odbyły się następujące warsztaty:
Nauczanie zintegrowane:
1. Jadwiga Hanisz : Wielozmysłowe nabywanie pojęć geometrycznych w edukacji wczesnoszkolnej.
2. Agata Ostrowska: Prezentacja różnych form logicznego myślenia w znanych i nieznanych grach oraz różnych rodzajach łamigłówek
Szkoła podstawowa i nauczanie zintegrowane:
3. Jan Baranowski: Czy masz wyobraźnię geometryczną? Symetria.
Szkoła podstawowa:
4. David Cain: Znaczki i czwórki – Jak ćwiczyć dodawanie i odejmowanie bez świadomości.
5. David Cain: Prostokąty i przekątne – Jak obliczyć pole bez świadomości.
6. Barbara Dubiecka-Kruk: Zabawa matematyką z Matematyką 2001 Szkoła Podstawowa
7. Helena Lewicka: Metoda dramy na lekcjach matematyki. Matematyka wokół nas.
8. Maria Pawletta:Intelektualny pięciobój, czyli sprawdzian w klasie VI
Szkoła podstawowa i gimnazjum:
9. Małgorzata Dacyk: Jak korzystam ze standardów wymagań egzaminacyjnych w przygotowaniu uczniów do sprawdzianu w szkole podstawowej i gimnazjum.
Gimnazjum:
10. Barbara Dubiecka-Kruk: Nauczycielu nie jesteś sam, czyli o obudowie programu Matematyka 2001 Gimnazjum.;
11. Helena Lewicka: Jak karty pracy wspomagają przygotowanie do egzaminu po gimnazjum. “Matematyka wokół nas”
12. Bożena Koksa, Małgorzata Janus: A może projekt z geometrii? – nie odbył się
Ponadgimnazjalne:
13. Maria Czerska-Lazarowicz: Planowanie pracy z uczniem w kontekście egzaminu maturalnego
14. Dorota Nowak, Ewa Sygulla, Tomasz Szwed: Podręcznik moich marzeń – jak można usprawnić kształcenie matematyczne z wykorzystaniem podręcznika – każdego!
15. Urszula Grzyśka, Aurelia Tomaszewska: Nas matura nie zaskoczyła- Czy nowa matura z matematyki 2005 była dużym zaskoczeniem dla uczniów, nauczycieli i autorów podręczników
16. Maria Nowak: Jak pomóc uczniowi skutecznie przygotować się do egzaminu maturalnego.
Wszystkie poziomy:
17.Lucyna Dzikiewicz-Niski: Instrukcja do projektu – ważnym elementem udanego projektu
18. Sylwia Tupko, Julian Kuklewski: O problemach językowym na lekcjach matematyki.
19. Jerzy Nowik: Sprawdzanie osiągnięć szkolnych na dwóch poziomach wymagań.
20. Tomasz Szwed: Budowanie systemu motywowania uczniów.
21. Barbara Pfützner: Bryły archimedesowe (nowe moduły).
22. Joanna Stasch: Serwetki