Opolski Oddział Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki wraz z Wydziałem Oświaty m. Opola oraz Miejskim Centrum Wspomagania Edukacji w Opolu zaprasza do udziału w konferencji “Wstrzymaj matematyczną rutynę, ucz aktywnie”.
Wydarzenie skierowane jest do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej oraz nauczycieli matematyki klas 4-8 szkół podstawowych .
Plan konferencji, 26.11.2022
9:30 – 10:00 | Inauguracja |
10:00 – 11:00 | I sesja warsztatowa |
11:00 – 11:30 | przerwa kawowa |
11:30 – 12:30 | II sesja warsztatowa |
12:30 – 13:00 | przerwa kawowa |
13:00 – 14:00 | III sesja warsztatowa |
Zgłoszenia udziału przyjmowane są poprzez formularz 21.11.2022. ZGŁOSZENIA
PRELEGENCI
Klasy 1-3
Joanna Apanasewicz, “Zagraj ze mną, czyli jak ożywić lekcje matematyki w klasach 1-3”
Jeśli poszukujesz ciekawych pomysłów na swoje lekcje matematyki, chcesz aby Twoi Uczniowie uczyli się przez działanie, w łatwy i przyjemny sposób przyswajali tabliczkę mnożenia, rozwijali wyobraźnię przestrzenną, uczyli się zależności między liczbami, poznali kilka gier i zabaw matematycznych, to ten warsztat jest właśnie dla Ciebie. Podczas spotkania będziesz mieć okazję zagrać z innymi uczestnikami w gry matematyczne przy wykorzystaniu kostek, domina, patyczków, prostych plansz do gier a także zobaczysz jak w prosty sposób wykorzystać materiały z najbliższego otoczenia do stworzenia prostych pomocy dydaktycznych. Warsztat skierowany jest do nauczycielek i nauczycieli klas 1-3.
Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej w Chrząstawie Wielkiej. Autorka wielu scenariuszy, materiałów edukacyjnych i publikacji w zakresie wprowadzania nowych technologii do edukacji, programowania, metodologii STEAM a także z obszaru kreatywnych i aktywizujących metod nauczania. Współautorka programu do nauczania informatyki w klasach 1-3. Trenerka, mentorka i ekspertka edukacyjna w Stowarzyszeniu Cyfrowy Dialog, Fundacji Szkoła z Klasą, w projekcie Zaprogramuj Przyszłość, Szkoła z Klasą, Asy Internetu, członkini grupy Superbelfrzy RP, blogerka, prelegentka na wielu konferencjach ogólnopolskich i międzynarodowych.
Wiesława Mitulska, “Tabliczka mnożenia w ruchu i w działaniu”
Wielu dorosłych utożsamia mnożenie z tabliczką mnożenia, którą trzeba znać na pamięć. Zapominamy, że mnożenie to czynność, dlatego najlepiej uczyć się go w działaniu. Mnożeniem najpierw trzeba się bawić i odkrywać prawidłowości po to, by zrozumieć jego sens. W ruchu i w działaniu tabliczka mnożenia sama wchodzi do głowy, a jej znajomość powinna być końcowym rezultatem przygody z mnożeniem w klasach 1-3. Podczas warsztatu pokażę rozwiązania sprawdzone w mojej pracy z dziećmi.
Wiesława Mitulska – jestem nauczycielką edukacji wczesnoszkolnej, terapeutką i trenerką. Mam wieloletnie doświadczenie w pracy bez ocen, podręczników i ćwiczeń, według autorskiego programu Ruch, zabawa, nauka. Pasjonuje mnie praca metodą projektu oraz wprowadzanie dzieci w świat myślenia wizualnego i innych strategii skutecznego uczenia się. Prowadzę autorskie warsztaty dla nauczycieli, w trakcie których dzielę się swoim doświadczeniem i pomysłami na pracę z dziećmi i rodzicami. Jestem autorką bloga o tematyce edukacyjnej – Mamy w planie kodowanie http://mamywplaniekodowanie.blogspot.com/ oraz strony dla rodziców i nauczycieli – Pomysłowa szkoła domowa. Współpracuję z Fundacją Centrum Edukacji Obywatelskiej w zakresie wprowadzania oceny kształtującej i OK zeszytu. Jestem mentorką w kursach programu Szkoła Ucząca Się, ambasadorką ruchu Wiosna Edukacji i ekspertką Fundacji Plan Daltoński. Należę do społeczności Superbelfrów.
Anna Świć, “Kodowanie na dywanie, a rozwój kompetencji matematycznych”
Co łączy kodowanie i matematykę? Jak wykorzystać kodowanie do rozwijania kompetencji matematycznych? Które zabawy zaproponować uczniom i na co zwrócić uwagę, żeby przyniosły jak najwięcej korzyści? Odpowiedzi na powyższe pytania oraz propozycje zakodowanych zabaw znajdą uczestnicy na warsztatach „Kodowanie na dywanie, a rozwój kompetencji matematycznych”.
Anna Świć – nauczycielka, logopedka, trenerka, miłośniczka wykorzystywania nowoczesnych technologii w edukacji. Właścicielka i dyrektorka Niepublicznego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli Kodowanie na Dywanie Anna Świć. Autorka Ogólnopolskiego Programu „Uczymy dzieci programować”. Autorka narzędzi dydaktycznych, książek dotyczących nauki kodowania, innowacji, oraz licznych scenariuszy zajęć dla dzieci z zakresu wprowadzania podstaw programowania i robotyki. Laureatka Listy Stu 2018, 2019 i 2020 szczególnie zasłużonych w zakresie rozwijania kompetencji cyfrowych w Polsce. Ekspertka EduAkcji. Ambasadorka marki Edu-Sense. Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju Edukacji Cyfrowej. Ambasadorka CodeWeek.
Klasy 4-8
Barbara Dubiecka-Kruk, “Proste triki na fajne lekcje matematyki”
Podczas zajęć uczestnicy otrzymają przykłady konkretnych ćwiczeń w atrakcyjny sposób rozwijających kompetencje matematyczne uczniów, poznają proste pomoce dydaktyczne wzbogacające warsztat pracy nauczyciela, doświadczą sposobów zwiększenia zaangażowania uczniów i zobaczą jak można w łatwy sposób sprawić, by lekcje matematyki były przygodą w świecie królowej nauk.
Nauczycielka matematyki, ekspertka oświatowa, autorka: programów nauczania, podręczników do matematyki i publikacji metodycznych, programów rozwojowych i szkoleń, diagnoz i próbnych arkuszy egzaminacyjnych z matematyki; trenerka edukacyjna i edukatorka. Zakochana w możliwościach edukacyjnego funkcjonowania w Minecrafcie, pomysłodawczyni projektu oGRAJmatmę – Laboratoria przyszłości z Minecraftem (oGRAJmatme.pl), Microsoft Innovative Educator Expert.
Ksenia Erdmann, Wojciech Wątor, “ESCAPE ROOM na matematyce“
W trakcie warsztatów przedstawimy ideę escape roomu i podzielimy się pomysłami na formułowanie zadań/zagadek. W pierwszej części zajęć uczestnicy i uczestniczki wcielą się w rolę uczniów i wspólnie spróbują zdobyć kod do tajemniczej skrzyni. W drugiej opowiemy jak zorganizować tę formę pracy na lekcjach, omówimy typy zastosowanych zagadek i podzielimy się autorskimi scenariuszami z mnóstwem inspiracji.
Ksenia Erdmann – nauczycielka matematyki z SP w Kiełczowie k. Wrocławia. Na lekcjach stosuje narzędzia TIK, tworzy szkolne escape roomy. Fanka sketchnotingu. Prywatnie mama kochająca podróże, muzykę i śpiew.
Wojciech Wątor – nauczyciel matematyki z Embassy International School w Krakowie. Pasjonat nowoczesnych rozwiązań w edukacji i neurodydaktyki. Po godzinach podróżnik, kucharz i fan dobrej książki.
Agnieszka Ogiegło, “Jak motywować uczniów do pracy, na przykładzie realizacji projektów matematycznych w programie eTwinning.
W czasie spotkania przedstawię zrealizowane projekty na różnych poziomach edukacyjnych. Opowiem jak zaplanować i zrealizować projekt zgodny z podstawą programową oraz gdzie szukać partnerów krajowych i międzynarodowych. Jakie metody pracy i narzędzia zastosować na poszczególnych etapach realizacji projektu, aby osiągnąć zamierzone cele. Zaprezentuję narzędzia TIK, które możesz wykorzystać w projektach, jak i na każdej lekcji matematyki.
Nauczycielka dyplomowana matematyki i wicedyrektor w Szkole Podstawowej nr 7 w Kłodzku. Doradca metodyczny w zakresie matematyki w DODN we Wrocławiu filia w Wałbrzychu. Ambasadorka programu eTwinning w województwie dolnośląskim. Egzaminatorka, członek SNM i członkini grupy Superbelfrzy RP. Pasjonatka eTwinning, edukacji globalnej oraz nowoczesnych technologii w nauczaniu, z programowaniem włącznie.